.

AD BANNER

Değirmenin Taşı


Tahsin İpek'ten gelen mesaj:
Ben de amcamla ilgili bir kıssa anlatacağım. 
Esat Amcamın vefatından 3 yıl önce yazın köye izine gelmiştim. Köyde Esat Amcanın evinin önünde oturuyorduk, O anlattı:


Bizim İpek Efendi yeni derviş olmuştu. Çay Köyü’ne değirmene gidiyorduk. Yolda bana “Esat Ağa değirmen beni selamlayacak” dedi. Ben de “İki günlük derviş olmakla neler söylüyorsun sen” dedim.

Değirmene yaklaştık; değirmenci telaş içinde bir suyun başına koşuyor, bir içeriye koşuyor. Biz içeriye girdiğimizde değirmenin taşı dönmüyordu. Biraz sonra taş dönmeye başladı. Tövbeler olsun böyle oldu” diye kendisi bana anlattı.

Bir sonraki yıl aynısını yine anlattırdım, tüylerim diken diken oldu. Ben bunu aynen naklediyorum, yanlışım ve yalanım yoktur. Allah şahidimdir. Yerliköy


Tahsin İPEK


.