.

AD BANNER

Ben Ben Diyenler Yola Gidemez

Hep “ben ben” diyenler yola gidemez,

Gafiller dünyada zikir edemez,

Münkirler mü’mine acep ne demez,

Kafir Muhammed’e divane dedi…




Abdullah İbn dedi “varıp görelim”,

Acaip garaib sual soralım,

Eğer peygamberse İslam olalım,

(Eksik)



Hakikat sözünde yalan olur mu?

Ehli zikr’in ruhu yalan olur mu?

Kevkeb semada da kamer olur mu?

Muhammed şemsidir cihana dedi…



Alayım der isen pirinden himmet,

Eylesene sen tarikata hizmet,

Lazımdır salihe sayı ve gayret,

Yetişmek istersen kervana dedi…



Sual sorulmaz ki yolda kalana,

Mert mi denilir de geri dönene,

Aferin katara gelip girene,

Zikreyle âşıksan cemale dedi…



İpek Efendi’mize ait olan bu şiir Mehmet Köse (Gardiyan)’a ait özel küçük not defterinden alınmıştır. Kendisine teşekkür ederim.

11 Hece sayısına göre yazılmış olan bu şiirde hece sayısı tutmayan bazı mısralar da tarafımdan düzeltildi. Şiirin orijinalini görmediğim için orijinalinde de hece sayısında hata olup olmadığından emin değilim. Hatalı hece sayısıyla buraya almak istemedim. Bu vesile ile mübarek insan İpek Efendimizi de rahmetle anmış olalım.

  Mekânı cennet olsun.


Suat Zobu