.

AD BANNER

Bi Dıhım Yelliköy

Bi Dıhım Yelliköy

19 Mart 2012, 17:14      

         

Gıyızım (Bacım) havalar ısınmıya başladı. Gasnak neyi dökecak daha; bahceyi de diyom bu sene ırmağa ekek. Çayda su mu var ki; gara yere döşenesiceler olanı da yoharılardan kesiyolar. Gıran giresiceler aşşadakiler niyder demiyolar. Herüfler de
biçere gidiyo ya kimse uraşmıyo.


          Allah meretoyum koye su gelecek deyi her tarafı gazıp gazıp bıragdılar. Evlerin oö toz topragdan geçilmiyo. Neyise eyle işde, havalar ısındı işler başladı.

          İreluun Noriye abılale geddiydim. Gış ekmam biddi de çevürüver deyi. Gız
abariiyy Erkan’ın iki oglu var atlıyı attan indiriyolar. Bi feşel, bi feşel… Hele güccüg var bi Allah etmiye, beg edepsiz. Sadıg dayıya da benziyo yaşı benzemesin. İki laf eddirmediler garıyınan. Lale Abıla da ordaymış. Nahalda gocamış gıı, elleham beg hasda garı.

          Geleken de Minisiye uradım, duvar dibinde aydın yiyomuş. O da başga. “Etme” dedim, “iki helke suyunan bi ekmek edecam, dokümu dokuver”. O da “işim olmazsa gelirim; Allasen iki dagga soluglan şurda” deyince ecig oturduydum yanına. Ondan duydum, “Sündüs’ün Ahmed'de Angarıya daşındı” deyince, “Abuu gız ne zaman, biz niye duymadıg” dedim. Gorüyon mu kokü bişiy duymuyog iş soyhanın yüzünden. Koy hep gedse haberimiz olmuycak. Tavug soyhalardan gapı dışarı çıhamıyom ki; herüf de hasda zati bişiye bahamıyo. İsgilip bazarı uün de diyom bi şe'ere gidiyim, ecig pendir var satabilisem öteberi alıyım diyom. Bekir de beg erken gidiyo anam, tavuudu kopaadi yetişemiyom da.

           Şe'er daler beg irahat anam. Herife vahtıynan biz de daşınag dedim burıya çahıldı galdi işde. Şe’erden geliyolar havalarını atıp gidiyolar. Gaylı topraa neyi de oturmuyolar, bırag bahciye getmeyi; Allah sizi ala imi!...

           Aboo ağşam olmuş, dana sığır gelecek hadi bana müsaade.

               Semra YILDIRIM

yerliköy


.